Brand New Elite Whistleblower Smashes Global Warming Science

Awarded Climate Medal By Obama – Now He Finds Enormous Fraud & Exposes It

fakenews
Source: NoMoreFakeNews.com | JonRappoport.wordpress.com
Jon Rappoport
February 6, 2017

A highly respected, medal-winning climate scientist just wound up and threw a giant monkey wrench into global warming science.

His name? John Bates. His target? A recent fraudulent study that claimed the uncomfortable “pause” in warming was really no pause at all. That study, pretending warming had never stopped, was timed to help negotiating nations at the Climate Summit in Paris. It was timed to help them enact draconian economic measures to reduce warming.

But, Bates reveals, that study was cooked on several counts. It was such a mess no self-respecting scientist would sign on to it. However, scientists did sign on to it. And a prestigious journal, Science, published it. Apparently, the brains at Science were on vacation. Or they were determined to play ball and assist the Globalist plan to drastically reduce CO2-producing energy production in nations across the globe, thus escalating poverty, in order to “save us” all from frying.

Here are choice quotes from David Rose’s exclusive Daily Mail article that exposes the far-reaching deception:

“The Mail on Sunday today reveals astonishing evidence that the organisation that is the world’s leading source of climate data rushed to publish a landmark paper that exaggerated global warming and was timed to influence the historic Paris Agreement on climate change.”

“A high-level whistleblower has told this newspaper that America’s National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) breached its own rules on scientific integrity when it published the sensational but flawed [fraudulent] report, aimed at making the maximum possible impact on world leaders including Barack Obama and David Cameron at the UN climate conference in Paris in 2015.”

“The [fraudulent] report claimed that the ‘pause’ or ‘slowdown’ in global warming in the period since 1998 – revealed by UN scientists in 2013 – never existed, and that world temperatures had been rising faster than scientists expected. Launched by NOAA with a public relations fanfare, it was splashed across the world’s media, and cited repeatedly by politicians and policy makers.”

“But the whistleblower, Dr John Bates, a top NOAA scientist with an impeccable reputation, has shown The Mail on Sunday irrefutable evidence that the paper was based on misleading, ‘unverified’ data.”

“It was never subjected to NOAA’s rigorous internal evaluation process – which Dr Bates devised.”

“His vehement objections to the publication of the faulty data were overridden by his NOAA superiors in what he describes as a ‘blatant attempt to intensify the impact’ of what became known as the [fraudulent] Pausebuster paper.”

“His disclosures are likely to stiffen President Trump’s determination to enact his pledges to reverse his predecessor’s ‘green’ policies, and to withdraw from the Paris deal – so triggering an intense political row.”

“In an exclusive interview, Dr Bates accused the lead author of the paper, Thomas Karl, who was until last year director of the NOAA section that produces climate data – the National Centers for Environmental Information (NCEI) – of ‘insisting on decisions and scientific choices that maximised warming and minimised documentation…in an effort to discredit the notion of a global warming pause, rushed so that he could time publication to influence national and international deliberations on climate policy’.”

“Both datasets [used in the fraudulent study] were flawed. This newspaper has learnt that NOAA has now decided that the sea dataset will have to be replaced and substantially revised just 18 months after it was issued, because it used unreliable methods which overstated the speed of warming. The revised data will show both lower temperatures and a slower rate in the recent warming trend.”

“The land temperature dataset used by the study was afflicted by devastating bugs in its software that rendered its findings ‘unstable’.”

“The paper [fraudulent study] relied on a preliminary, ‘alpha’ version of the data which was never approved or verified.”

“None of the data on which the paper was based was properly ‘archived’ – a mandatory requirement meant to ensure that raw data and the software used to process it is accessible to other scientists, so they can verify NOAA results.”

“Dr Bates retired from NOAA at the end of last year after a 40-year career in meteorology and climate science. As recently as 2014, the Obama administration awarded him a special gold medal for his work in setting new, supposedly binding standards ‘to produce and preserve climate data records’.”

“Yet when it came to the paper timed to influence the Paris conference, Dr Bates said, these standards were flagrantly ignored.”

“The [fraudulent] paper was published in June 2015 by the journal Science. Entitled ‘Possible artifacts of data biases in the recent global surface warming hiatus’, the document said the widely reported [warming] ‘pause’ or ‘slowdown’ was a myth.”

“But Dr Bates said this increase in temperatures was achieved by dubious means. Its key error was an upwards ‘adjustment’ of readings from fixed and floating buoys, which are generally reliable, to bring them into line with readings from a much more doubtful source – water taken in by ships. This, Dr Bates explained, has long been known to be questionable: ships are themselves sources of heat, readings will vary from ship to ship, and the depth of water intake will vary according to how heavily a ship is laden – so affecting temperature readings.”

“Dr Bates said: ‘They had good data from buoys. And they threw it out and “corrected” it by using the bad data from ships. You never change good data to agree with bad, but that’s what they did – so as to make it look as if the sea was warmer’.”

“Moreover, the…software [used in the fraudulent study] was afflicted by serious bugs. They caused it to become so ‘unstable’ that every time the raw temperature readings were run through the computer, it gave different results.”

“Dr Bates revealed that the failure to archive and make available fully documented data not only violated NOAA rules, but also those set down by Science. Before…

Read More At: JonRappoport.wordpress.com
_______________________________________________________________

Jon Rappoport

The author of three explosive collections, THE MATRIX REVEALED, EXIT FROM THE MATRIX, and POWER OUTSIDE THE MATRIX, Jon was a candidate for a US Congressional seat in the 29th District of California. He maintains a consulting practice for private clients, the purpose of which is the expansion of personal creative power. Nominated for a Pulitzer Prize, he has worked as an investigative reporter for 30 years, writing articles on politics, medicine, and health for CBS Healthwatch, LA Weekly, Spin Magazine, Stern, and other newspapers and magazines in the US and Europe. Jon has delivered lectures and seminars on global politics, health, logic, and creative power to audiences around the world. You can sign up for his free NoMoreFakeNews emails here or his free OutsideTheRealityMachine emails here.

Analyzing Mainstream News Anti-Logic

fakenews
Source: NoMoreFakeNews.com
Jon Rappoport
January 17, 2017

Thousands of articles have been written about the so-called Russian hack of the US election. The term “Russian hack” suggests the Russkies actually found a way to subvert the results of voting machines.

But of course, no convincing evidence has been presented to support such a charge. In fact, when you drill down a few inches below the surface, you find this charge instead: Russia hacked into email accounts and scooped up Hillary, DNC, and Podesta emails, and passed them to WikiLeaks, who then published them.

No chain of evidence supporting this claim has been presented to the public, either. But even assuming the assertion is true, an important factor is intentionally being ignored: THE CONTENT OF THOSE LEAKED EMAILS.

In other words, if making all this content publicly available cost Hillary the election, and if no one is seriously questioning the authenticity of the emails, then THE TRUTH undermined Hillary. However, no major media outlet is reporting the story from that angle.

After all, how would this headline look? TRUE CONTENT OF LEAKED EMAILS SINKS HILLARY CLINTON. Or this? HILLARY COULDN’T REFUTE CONTENT OF LEAKED EMAILS AND SO SHE LOST THE ELECTION.

Those headlines would attract millions of clicks. Why weren’t they printed? It’s reasonable to assume big news outlets didn’t want readers to think about the story from that perspective.

Why not? Why was the heavy emphasis put on the hacking of the emails? To obscure the importance of their content: for example, DNC collusion to obstruct and undermine the campaign of Bernie Sanders.

“Let’s make the story all about WHO we claim stole the emails, rather than WHAT THE EMAILS CONTAINED.”

When a tape surfaced in which Trump spoke about women who were eager to have sex with famous men, did major media make the story all about who had the tape and who released it to the press? No.

Perhaps you remember this 2009 email-hack controversy. Wikipedia sums it up: “The Climatic Research Unit email controversy (also known as “Climategate”) began in November 2009 with the hacking of a server at the Climatic Research Unit (CRU) at the University of East Anglia (UEA) by an external attacker, copying thousands of emails and computer files, the Climatic Research Unit documents, to various internet locations several weeks before the Copenhagen Summit on climate change.”

One of the most revealing elements in the email exchanges: an obvious attempt to sideline scientific critics of global warming. But major media quickly began to reframe the story. It was all about illegal hacking, and investigations were launched to determine the criminal. The contents of the emails were brushed off as “proprietary work product” and “misleading” because “context was missing.”

The case of Edward Snowden was somewhat different. There the media felt compelled to expose the CONTENT of the NSA documents Snowden stole. They also gave considerable space to Snowden himself. To some degree, this was a fait accompli, because The Guardian newspaper was committed, from the beginning, to publishing NSA documents and an analysis of their meaning—so other media outlets followed suit.

Getting the picture?

Big news media decide whether to focus on the WHO or the WHAT, in each case. “Should we give primary coverage to the leaker or what he leaked?”

But that is not a choice you are making. It’s a choice being made for you.

Government agencies and spokespeople leak news to the press all the time. In these instances, the press doesn’t turn around and launch a probe aimed at exposing the WHO and discovering WHY a particular tidbit was passed along for publication. Newspapers and television…

Continue Reading At: JonRappoport.wordpress.com
________________________________________________________

Jon Rappoport

The author of three explosive collections, THE MATRIX REVEALED, EXIT FROM THE MATRIX, and POWER OUTSIDE THE MATRIX, Jon was a candidate for a US Congressional seat in the 29th District of California. He maintains a consulting practice for private clients, the purpose of which is the expansion of personal creative power. Nominated for a Pulitzer Prize, he has worked as an investigative reporter for 30 years, writing articles on politics, medicine, and health for CBS Healthwatch, LA Weekly, Spin Magazine, Stern, and other newspapers and magazines in the US and Europe. Jon has delivered lectures and seminars on global politics, health, logic, and creative power to audiences around the world. You can sign up for his free NoMoreFakeNews emails here or his free OutsideTheRealityMachine emails here.

WikiLeaks To Sue CNN For Defamation

Source: ZeroHedge.com
January 7, 2017

Moments ago, Wikileaks tweeted that as a result of a segment airing on CNN, the whiste-blowing organization announced it has “issued instructions to sue CNN for defamation.”

Wikileaks was referring to a segment in which CNN had the ex-Deputy-Director of the CIA “falsely calling Assange a ‘pedophile.’

As indication of the “plot line”, Wikileaks provides a link to the following McClatchy article, which lays out “the strange tale of a dating site’s attacks on WikiLeaks founder Assange” which writes the following:

For an online dating site, toddandclare.com seems really good at cloak-and-dagger stuff. Disconnected phones. Mystery websites. Actions that ricochet around the globe.

 

But the attention grabber is the Houston-based company’s target: Julian Assange, the founder of WikiLeaks, whose steady dumps of leaked emails from Hillary Clinton’s presidential campaign have given supporters of Donald Trump the only cheering news of the last few weeks.

 

In some ways, toddandclare.com’s campaign against Assange is as revelatory as the leaked emails themselves, illustrating the powerful, sometimes unseen, forces that oppose WikiLeaks.

 

Whoever is behind the dating site has marshaled significant resources to target Assange, enough to gain entry into a United Nations body, operate in countries in Europe, North America and the Caribbean, conduct surveillance on Assange’s lawyer in London, obtain the fax number of Canada’s prime minister and seek to prod a police inquiry in the Bahamas.

 

And they’ve done it at a time when WikiLeaks has become a routine target of Democratic politicians who portray Assange as a stooge of Russian President Vladimir Putin and his reported efforts to disrupt the U.S. election.

 

One part of toddandclare’s two-pronged campaign put a megaphone to unproven charges that Assange made contact with a young Canadian girl in the Bahamas through the internet with the intention of molesting her. The second part sought to entangle him in a plan to receive $1 million from the Russian government.

 

WikiLeaks claims the dating site is “a highly suspicious and likely fabricated” company. In turn, the company lashed out at Assange on Thursday and “his despicable activities against American national security,” and warned journalists to “check with your libel lawyers first before printing anything that could impact or endanger innocent people’s lives.”

 

So why are the parties to the melee coming out with both barrels blazing? That remains a mystery of the kind that might take a WikiLeaks-style document dump to suss out.

 

What is beyond dispute, though, is that the attacks on WikiLeaks rose as the group released a first batch of leaked Democratic National Committee emails in July, days before the party’s national convention, and again this month, as WikiLeaks began releasing thousands of emails from the account of John Podesta, Clinton’s campaign chairman.

 

The online company paints itself as all-American. Online material says its founders, Todd and Clare Hammond, “are an average American couple from Michigan, who met in the eighth grade.” In 2011, the company says, the Christian couple started an email dating service, and “have married 3,000 couples to date.” Their online network began in 2015, and a statement it filed to a U.N. body says it has “100,000+ female singles” in six countries.

 

The company’s operating address is a warehouse loading dock in Houston. Its mail goes to a Houston drop box. Its phone numbers no longer work. WikiLeaks says Texas officials tell it the entity is not registered there either under toddandclare.com or a parent company, T&C Network Solutions.

 

The person who responds to email sent to the company declined to identify himself or herself or answer further questions.

 

“We are not required to confirm the information you are requesting to anyone other than our government and tax authorities. So many people (and companies) have now been unfairly libeled by the wikileaks troll machine, we are being advised not to comment,” an unsigned email from the company to a McClatchy reporter said Thursday morning.

 

The people behind toddandclare.com persuaded a U.N. body known as the Global Compact to give it status as a participant in May, and it submitted an eight-page report to the U.N. group Oct. 4 carefully laying out its allegations against Assange. The firm was delisted by the U.N. body eight days later amid controversy over its claims.

 

An Australian lawyer, Melinda Taylor, said the report’s precise language raised additional suspicions at WikiLeaks, where she assists Assange in human rights litigation.

 

“This is not a report that’s been drafted by a dating agency. It’s highly legalistic and very structured. It’s the language of someone who has drafted complex legal submissions,” she said.

 

Under Todd Hammond’s name, the report alleged that Assange’s Swedish lawyer had reached out in June to offer Assange’s services on a campaign against rape in exchange for an undisclosed amount of bitcoin. It said the two sides held two videoconferences.

 

Then came the bombshell: It said the company had ended ties with Assange following “pedophile crimes” he had committed in the Bahamas in late September. It charged that the victim was the 8-year-old daughter of a Canadian couple on a monthlong yachting vacation. The father went to police in Nassau on Sept. 28, the report claimed, charging that his family held video and chat logs showing Assange “internet grooming” the child and “propositioning the 8-year-old juvenile ‘to perform oral and anal sex acts.’ ”

It said Assange, who has been in refuge in Ecuador’s embassy in London since 2012, made a connection to the child’s 22-year-old sister, who was a client of the online dating site, gaining access

to the young girl.

 

An assistant commissioner for the Royal Bahamas Police Force, Stephen Dean, said “there is no investigation” into any such incident and that the police have received no evidence that such an incident occurred.

Continue reading on McClathy.

Well, if WikiLeaks wasn’t the most hated outlet by the mainstream media in general, and CNN in particular, it has just cemented this status should it indeed proceed with the lawsuit. It will be interesting tp see what internal CNN emails the discovery process reveals, should the lawsuit actually get to that stage.

Read More At: ZeroHedge.com

Foxes Guard Facebook Henhouse

Foxes Guard Facebook Henhouse
Source: WilliamEngdahl.com
F. William Engdahl
December 22, 2016

The latest mantra of CIA-linked media since the “Pizzagate” leaks of data alleging that Hillary Clinton Campaign Manager John Podesta and other highly influential political persons in Washington were connected to an unusual pizza place near the White House run by a 41-year old James Achilles Alefantis called Comet Ping Pong, is the need to crack down (i.e. censorship) on what is being called “Fake News.” The latest step in this internet censorship drive is a decision by the murky social media organization called Facebook to hire special organizations to determine if Facebook messages are pushing Fake News or not. Now it comes out that the “fact check” private organizations used by Facebook are tied to the CIA and CIA-related NGO’s including George Soros’ Open Society Foundations

In the last weeks of the US Presidential campaign, Wikileaks released a huge number of emails linked to Clinton Campaign Manager, John Podesta. The contents of thousands of emails revealed detailed exchanges between Podesta and the oddly-influential Comet Ping Pong pizza place owner, Alefantis, as well as the Clinton campaign, which held fundraisers at Comet Ping Pong*.

The Pizzagate scandal exploded in the final weeks of the US campaign as teams of private researchers documented and posted Facebook, Instagram and other data suggesting that Alefantis and Comet Ping Pong were at the heart of a pedophilia ring that implicated some of the most prominent politicians in Washington and beyond.

The New York Times and Washington Post moved swiftly to assert that the Pizzagate revelations were Fake News, quoting “anonymous sources” who supposedly said the CIA “believed” Russia was behind hackers who exposed emails and documents from the Democratic National Committee (DNC) and Hillary Clinton’s campaign chair John Podesta. Former NSA senior intelligence expert William Binney claimed the Podesta and Clinton campaign data were leaked, not hacked. The NSA, he pointed out, would immediately identify a hack, especially a foreign hack, and they have remained silent.

The uncovering and release to Wikileaks of the Podesta emails were immediately blamed on Russian intelligence by the CIA, and now by the US President, with not a shred of proof, and despite the fact that NSA. Wikipedia, whose content is often manipulated by US intelligence agencies, rapidly posted a page with the curious title, “Pizzagate (Conspiracy Theory).”

To make certain the neutral interested reader gets the message, the first line reads, “Pizzagate is a debunked conspiracy theory which emerged during the 2016 United States presidential election cycle, alleging that John Podesta’s emails, which were leaked by WikiLeaks, contain coded messages referring to human trafficking, and connecting a number of pizzerias in Washington, D.C. and members of the Democratic Party to a child-sex ring.”

‘Fake News’ Mantra Begins

My purpose in mentioning Pizzagate details is not to demonstrate the authenticity of the Pizzagate allegations. That others are doing with far more resources. Rather, it is to point out the time synchronicity of the explosive Pizzagate email releases by Julian Assange’s Wikileaks web blog, with the launch of a massive mainstream media and political campaign against what is now being called “Fake News.”

The cited New York Times article that Wikipedia cites as “debunking” the Pizzagate allegations states, “None of it was true. While Mr. Alefantis has some prominent Democratic friends in Washington and was a supporter of Mrs. Clinton, he has never met her, does not sell or abuse children, and is not being investigated by law enforcement for any of these claims. He and his 40 employees had unwittingly become real people caught in the middle of a storm of fake news.” The article contains not one concrete proof that the allegations are false, merely quoting Alefantis as the poor victim of malicious Fake News.

That New York Times story was accompanied by a series of articles such as “How Fake News Goes Viral: A Case Study.” Another headline reads, “Obama, With Angela Merkel in Berlin, Assails Spread of Fake News.” Then on November 19, strong Clinton supporter, Facebook billionaire Mark Zuckerberg is quoted in a prominent article titled, “Facebook Considering Ways to Combat Fake News, Mark Zuckerberg Says.”

Facebook uses CIA Censors

Zuckerberg, CEO and founder of the world-leading social media site, Facebook.com, the world’s 5th wealthiest man at an estimated $50 billion, has now established a network of “Third Party Fact Checkers” whose job is to red flag any Facebook message of the estimated one billion people using the site, with a prominent warning that reads, “Disputed by Third-Party Fact Checkers.”

Facebook has announced that it is taking its censorship ques from something called The International Fact-Checking Network (IFCN). This IFCN, a new creation, has drafted a code of five principles for news websites to accept, and Facebook will work with “third-party fact checking organizations” that are signatories to that code of principles.

If we search under the name International Fact-Checking Network, we find ourselves at the homepage of something called the Poynter Institute for Media Studies in St. Petersburg, Florida.

OK. If we look a bit deeper we find that the Poynter Institute’s International Fact-Checking Network in turn, as its website states, gets money from the Bill & Melinda Gates Foundation, Google, the National Endowment for Democracy, the Omidyar Network, the Open Society Foundations of George Soros.

Oh my, oh my! Bill & Melinda Gates Foundation who partners with Soros in numerous nasty projects such as convincing African countries to accept Genetically Modified or GMO seeds? Google, whose origins date back to funding by the CIA and NSA as what intelligence researcher Nafeez Ahmed describes as a “plethora of private sector start-ups co-opted by US intelligence to retain ‘information superiority‘ “?

The Omidyar Foundation is the foundation of eBay founder and multi billionaire, Pierre Omidyar, which finances among other projects the online digital publication, The Intercept, launched in 2014 by Glenn Greenwald, Laura Poitras and Jeremy Scahill.

And the National Endowment for Democracy (NED), the US Government-financed “private” NGO behind every Color Revolution CIA regime change from the Ukraine Color Revolutions to the Arab Spring? The NED was a CIA project created in the 1980’s during the Reagan Administration as part of privatizing US intelligence dirty operations, to do, as Allen Weinstein, who drafted the Congressional legislation to establish the NED, noted in a candid 1991 Washington Post interview, “A lot of what we do today was done covertly 25 years ago by the CIA.”

And if we dig even deeper we find, lo and behold, the name George Soros, convicted hedge fund insider trader, tax-exempt philanthropist and giga-billionaire who seems to fund not only Hillary Clinton and virtually every CIA and US State Department Color Revolution from Russia to China to Iran through his network of Open Society Foundations including the 1990’s Jeffrey Sachs Shock Therapy plunder of Russia and most of former Communist East Europe.

Another one of the media working with Zuckerberg’s Facebook censorship of Fake News is the Washington Post, today owned by Amazon billionaire founder Jeff Bezos. Bezos is a major media business partner of….The US Central Intelligence Agency, a fact he omitted to inform about after taking over ownership of the most important newspaper in Washington.

Bezos’ Washington Post recently published a bizarre list of 200 websites it claimed generated Fake News. It refused to identify who gave them the list. Veteran Washington investigative reporter, Wayne Madsen, exposed the source of the McCarthy-style taboo list of so-called Fake News. It was a “website called PropOrNot.com that has links to the CIA and George Soros.”

It’s not merely the Pizzagate revelations that have triggered such a massive attack on independent Internet websites. It seems that back in January 2014 at the Davos World Economic Forum control of information on the Internet was a top item of discussion. At the time, Madsen noted, “With the impending demise of World Wide Web ‘net neutrality,’ which has afforded equal access for website operators to the Internet, the one percent of billionaire investors are busy positioning themselves to take over total control of news reporting on the Internet.”

Read More At: Journal-Neo.org

_______________________________________________________________
* This referenced article was deleted from the GQ Website on 18 December 2016 – Alefantis appears as 49 on the magazine GQ’s list of the 50 most powerful üpeople in Washington, http://www.gq.com/gallery/50-most-powerful-people-in-washington-dc.

F. William Engdahl is strategic risk consultant and lecturer, he holds a degree in politics from Princeton University and is a best-selling author on oil and geopolitics, exclusively for the online magazine “New Eastern Outlook”

NYTimes hires writer who runs stories by Clinton before publishing

Source: RTAmerica
December 21, 2016

Glenn Thrush was a reporter for Politico, which is supposed to be a trusted news outlet online. But thanks to Wikileaks, we got to see that Thrush was actually sending his ‘unbiased’ news stories to Hillary Clinton’s staff before he published it, to make sure Clinton’s people were cool with the ‘news’ he was gonna report. Now, the NY Times just announced that Glenn Thrush will actually be writing for them. This is how real news works!

‘Our source was not the Russian government’ – Julian Assange, WikiLeaks founder

Source: RT America
December 17, 2016

RT correspondent Alexey Yaroshevsky joins RT’s Manila Chan to discuss Obama’s press conference today wherein he repeated his claims about “Russian hacking.” There is not a shred of evidence that “Russia hacked” the DNC and Julian Assange himself has denied these allegations.